Powered By Blogger

torsdag 1 oktober 2009

Nu är det natten

Hej på er alla nattpigga människor!
Här ligger jag i min sköna säng o funderar på vad man kan göra när man inte är det minsta trött, klockan är 01:01 och jag är lika pigg nu som jag varit hela dagen. Har legat o kollat på maassa avsnitt av Riverside, för vad annars kan man göra? Fått feber igen, vet inte varför den ska komma tillbaks hela tiden för det är så sjukt jobbigt. Det enda jag vill nu, är att sova. Mitt huvud skulle behöva det, men ifall jag lägger mig ner o försöker sova så blir jag bara frustrerad, så då slutar det med att jag ligger o vrider på mig.
Finns det inte någon som kan komma o sjunga en godnattvisa för mig så kanske ja kan somna?
Kanske är fler än jag som känner igen sig i detta: Klockan börjar bli mycket o du tror att du är lite trött så därför går du o lägger dig, väl nere i den mjuka sängen, under täcket ligger du o vrider o vänder på dig, för ingen sovställning känns bekväm just idag, kudden är antingen för hög eller för låg just denna natten (den som brukar vara så go?) Och den är för varm så man måste byta sida på den varannan minut. Täcket är för tjockt eller för tunt, och du kommer på tusen saker du borde göra innan du somnar? tex. att klippa tånaglarna? Du börjar tänka på saker du egentligen inte behöver tänka på. tex. vad hade jag på mig på 4ans skolfoto? Alltså enbart onödiga tankar som kommer upp, bara därför att du inte kan sova.! Men när du väl somnat, så vaknar du igen efter en timme o e lika pigg som innan du somnade.
Just en sådan natt är det för mig just precis nu.
Nu måste ja försöka sova, för klockan e 01:27 (de tog inte en halvtimme att skriva inlägget, men ja e seg så glömde av att fortsätta skriva.)
Hoppas för min egna skull att jag kan somna nu! Sov så gott på er! <3
pussssssss
/m

2 kommentarer:

  1. Du är ju roligare än jag visste, lilla trollunge. Krya på dig.

    //Mamma

    SvaraRadera
  2. hihi, är man en nattuggla så hittar man på de mesta. Puss mami

    SvaraRadera